sobota, maj 26, 2007

Kačji pastirji v jutranji rosi

Danes po zelo dolgem času, sem si zjutraj ob 5:15 nastavil budilko z namenom jutranjega makro lova. Namen je bil ujeti nekaj kačjih pastirjev v jutranji rosi. Nekajkrat letos sem sicer že imel budilko nastavljeno z istim namenom, vendar me je vedno zmotil dež ali kakšne podobne vremenske nevšečnosti. Tokrat pa so bili pogoji idealni. Pri "lovu" se mi je pridružil še makro-kolega Stanko Mravljak (Stana). Ob 6:00 sva že začela z delom. Kmalu sem naletel na prvega kačjega pastirja, kmalu pa sem našel še mnogo drugih. Žal so bili vsi iste vrste, zato izbor fotografij ni tako pester kot sem sprva pričakoval. Bo verjetno treba počakati še kakšen teden, da ujamem še katero drugo vrsto.
Ta vrsta kačjega pastirja je sicer zelo lepih barv, a ima tako "nefotogenično" glavo. To mislim predvsem v smislu zelo izbuljenih oči, ki jih le stežavo ujameš v ozek pas DOF-a. Večkrat so potrebne korekcije v Photo Shopu.
Ko se je pokazalo, da je motivov, čeprav enoličnih, na pretek, sem se začel igrati z različnimi viri svetlobe. Poleg sem imel namreč dve bliskavici ter odbojnik. Kaj bi dal, za dodaten par rok :)
Isti kačji pastir kot zgoraj, le drugače osvetljen. Kateri je boljši, presodite sami.
Čeprav izgleda, da so vsi ti pastirčki enaki, se vendarle razlikujejo v barvah. Večinoma imajo bolj modre odtenke, nekaj pa je bolj zelenkastih.
Kmalu so se me tako privadili, da sem jih lahko prepričal za poziranje na prstu. Ta prijateljček se je ogrel, potem pa odfrčal stran.Naslednja fotografija je bolj dokumentarne narave. Slabo je bila namreč osvetljena in komaj sem jo za silo rešil. Hotel sem pokazati, kako trapasto obliko glave ima ta žužek. Pri tako ozkem pasu DOF-a je sila težko zadeti ostrino na trupu ter na glavi - očeh.
Še ena z dodatno bliskavico od spodaj in odsevnikom na desni.
Da pa nebi mislili, da sem tokrat fotografiral izključno kačje pastirje, še en pajek...
Na poti domov je Stana opazil gredico, kjer je kar žarelo od cvetočega maka in jasno sva se morala ustaviti, ter narediti nekaj posetkov.

Stana kar ni mogel stran od gredice :)

... po nekaj minutni seansi z rožicami, sva odpujsala proti domu.

3 komentarji:

Gregor Krašnja pravi ...

Odlične fotografije, so mi zelo všeč.

Tudi sam sem danes vstal ob 5.00, samo čisto iz drugega razloga hehe :)

Matjaž Merčnik pravi ...

Ja. Danes se je res splačalo zgodaj vstati. Za jutri si sicer ne nameravam nastavljati budilke,... če pa me mehur zbudi dovolj zgodaj, grem spet na teren :)

Peter pravi ...

Odlične fotografije in lepa predstavitev!