torek, oktober 16, 2007

Toše Proeski - R.I.P.

Danes zgodaj zjutraj je v prometni nesreči mnogo prezgodaj umrl makedonski glasbenik Toše Proeski. Pred časom sem čisto slučajno fotografiral na njegovem koncertu v Velenju in moram priznati, da ga prej niti nisem poznal. S svojim glasom je že na daleč izstopal od ostalih "zvezdnikov" bivše juge. Od takrat naprej sem si priložnostno zavrtel kakšen njegov komad, punca pa že nekaj časa govorila, da bi se vendarle udeležila še kakšnega njegovega koncerta. Ravno to soboto sem v Mariboru videl plakate o koncertu, ki naj bi v petek v Ljubljani...
Vsekakor je bila pred njim svetleča kariera. Že sedaj je bil praktično zvezda vseh radijskih postaj bivše juge. Kot ambasador unicefa je svojo slavo izkoriščal v dobrodelne namene.
V člankih in blogerskih zapisih, ki kar dežujejo sem zasledil naslov: "odšel je najlepši glas balkana"
Toše Proeski, najbolj priljubljen makedonski pevec zadnjih nekaj let, se je rodil 25. januarja 1981 v Prilepu v osrednji Makedoniji, otroštvo pa je preživljal v makedonskem mestecu Kruševo. Starša Dominika in Nikola sta že v njegovem ranem otroštvu opazila njegov glasbeni talent, zato sta ga od malega vzgajala v glasbenika. Kot eden najboljših študentov svoje generacije je diplomiral solo petje na Glasbeni akademiji v Skopju, tako da je bil eden redkih šolanih pop glasbenikov na območju bivše Jugoslavije. Vokal je izpopolnil v New Yorku, kjer ga je petja učil sloviti profesor William Rey, ki je delal tudi z Lucianom Pavarottijem.
(Vir: 24ur.com)
Diskografija:1999 - Sinot božji
2001 - Nekade vo noќta
2003 - Ako me pogledneš vo oči; Ako me pogledaš u oči (srbska verzija)
2004 - Den za nas; Dan za nas (srbska verzija)
Toše Proeski - Live Skopje stadion 2004 (DVD)
2005 - Po tebe; Pratim te (srbska verzija)
2006 - Božilak (priredbe makedonskih narodnih pesmi); Toše Proeski - Live Skopje stadion 2006 (DVD)
2007 - Igri bez granici; Igre bez granica (hrvaška verzija)

Za konec pa vprašanje, ki bi si ga moral zastaviti marsikdo med nami. Je res potrebno, da zaradi neumnosti, kretenskega in objestnega obnašanja na cestah ugašajo življenja? Sam sem imel 3 leta nazaj (nič kriv) precej grdo prometno nesrečo. S punco sva jo k sreči odnesla brez večjih poškodb. Z odškodnino sem si takrat lahko kupil DSLR in postal fotograf. Lahko pa bi se drugače končalo.

Ni komentarjev: